')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://setarh333.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

مطالب علمی و آموزشی

به سایت مطالب علمی و آموزشی خوش آمدید

banner
آیامطالب وبلاگ مورد پسند شماست؟
جستجوگر پیشرفته



تولید محتوای الکترونیکی 

با معرفی بحث مدارس و کلاس‌های هوشمند، یکی از مباحث بسیار مهم معرفی و استفاده از نرم‌افزارهایی برای تولید محتوای الکترونیکی مورد نظر برای کلاس‌های هوشمند می‌باشد. 

به همین منظور در نظر داریم مجموعه مطالبی را درباره نرم‌افزارهای تولیدکننده محتوای قابل استفاده در مدارس هوشمند معرفی کنیم.

 

نرم‌افزار AutoPlay Media Studio یکی از نرم‌افزارهایی است که در فرآیند تولید محتوای الکترونیکی می‌توان به‌عنوان نرم افزار مادر از آن استفاده کرد.

 

در شماره‌های پیشین درباره نرم افزار مالتی مدیا بیلدر صحبت کردیم و با آن آشنا شدیم؛ اما این نرم افزار قدرتمند با توجه به این‌که از سال ۲۰۰۷ تاکنون نسخه جدیدی از آن ارائه نشده دیگر جوابگوی همه نیازهای یک طراح و تولیدکننده محتوای الکترونیکی نخواهد بود.

 

در صورتی که نرم‌افزار AutoPlay Media Studio در آخرین نسخه خود (۸) تقریبا توانسته به تمام خواسته‌های یک تولیدکننده محتوای الکترونیکی پاسخ داده و آنها را به بهترین شکل رفع کند.

 

به کمک این نرم‌افزار کم حجم ۵۰ مگابایتی ۲۹۵ دلاری و با داشتن نزدیک به ۱۵ نوع نمونه پروژه‌های آماده در زمینه‌های گوناگون، براحتی می‌توان در عرض چند ساعت پروژه‌ای کاملا حرفه‌ای بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی ایجاد کرد که البته در صورت آشنایی با زبان‌های برنامه‌نویسی می‌توان از قابلیت برنامه‌نویسی بسیار کامل داخلی آن نیز همراه با ابزارهای گرافیک و کاربردی آن بهره برد.

 

محیط این نرم‌افزار کاملا گرافیکی و ساده بوده و با درگ کردن عناصر دلخواه اعم از تصاویر، متن، موسیقی، ویدئو، فایل فلش،PDF و… و با تعریف روابط بین این عناصر، به کمک بیش از ۸۶۵ اکشن آماده برنامه به اشیای بی‌حس محیط برنامه روح بخشید.

 

این برنامه دارای راهنمای کامل و جامعی است که بدون هیچ گونه دانش اولیه و با اندک تسلط به زبان می‌توان از آن بهره برده و به هدف خود در جهت طراحی پروژه دلخواه رسید.

 

به کمک دستیار برنامه‌نویس این برنامه می‌توان به سخت‌ترین دستورهای کاربردی که برای اجرای آنها شاید نیازمند چند صفحه کدنویسی باشد، براحتی دست یافت.

 

همچنین با پشتیبانی این برنامه از پایگاه داده‌های MySQL, SQLite3, ODBC, Oracle و PostgreSQL می‌توان بانک‌های اطلاعاتی دلخواه خود را به آن متصل و استفاده کرد.100816647057 توليد محتواي الكترونيكي


:: امتیاز: نتیجه : 4 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 20

:: بازدید : 200
:: ارسال شده در: بخش آموزش ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [یکشنبه 01 مرداد 1391 ] [ 11:22]
تاریخ

مطلب امروز یک مقدار بودار است. فصل تابستان است و هوا هم بشدت داغ کرده و اگر مرتب خودمان و لباس‌های تنمان را نشوییم، ظرف دو روز بو می‌گیریم؛ تا حدی که ممکن است در آب‌و هوای منطقه هم اثرگذار شویم.

باز خدا را شکر، سوراخ لایه ازون با همه معایبش هست که این جور مواقع، مازاد بوهای نامساعد از طریق آن به خارج جو زمین منتقل شود.

هوا که گرم می‌شود، معمول بدن هر انسانی ـ بدون توجه به هر نوع گرایش سیاسی که دارد ـ شروع می‌کند به عرق کردن.

هرچه حضور در گرما بیشتر، میزان عرقجات بیشتر. یک کسی در قدیم از عراق گرم آمده بود، گفتند در عراق چه می‌کردی؟ گفت عرق!

خبر بودار: «گروهی از دانشجویان MIT مؤسسه تکنولوژی ماساچوست قصد دارند با کمک فناوری مشابه لباس فضانوردان ، لباس هوشمند ضد عرق و تنظیم کنندۀ دمای بدن تولید کنند تا باعث از بین بردن بوی ناخوش عرق بدن شود.» ـ به نقل از جراید غیرسیاسی

بسته پیشنهادی: کاری به ماساچوست نداریم؛ همین که یک عده محقق در تلاش برای کاهش بوی بد عرق بدن افتاده‌اند و لباسی هوشمند در این راستا اختراع کرده‌اند؛ جای خوشحالی زائدالوصف دارد و ما پیشاپیش با نکاتی چند به استقبال آن می‌رویم:

۱ـ فروش در اماکن عمومی: خواهش می‌کنیم که این لباس هوشمند کاهش‌دهنده بوی ناخوش عرق را هرچه سریع‌تر در برخی مکان‌های عمومی از قبیل مترو، اتوبوس، مدرسه، فروشگاه، سرویس‌های بهداشتی و… امثال این اماکن، به فروش برسانند.

۲ـ جمع‌آوری جوراب: بعضی‌ها چون جورابشان جلو چشمشان نیست، گاهی چنان دیر به دیر آن را می‌شویند که عرق‌های چند روز در آن خشک و منجمد می‌شود و به اندک نمی‌بوی گندش در هوا پراکنده می‌گردد؛ چنان که تا چهل منزل سمت راست و چهل منزل سمت چپ، تمامی سکنه محل دچار حالت‌های عجیبی چون تهوع و سرگیجه و حالت فحش دادگی می‌شوند. به نظر ما با گزارش ساکنان محل می‌شود نسبت به جمع‌آوری بموقع این گونه جوراب‌های مسأله‌دار و هدایت صاحبان آنها اقدام ضربتی لازم را به عمل آورد.                   رضا رفیع      

منبع:پرشین استارت


:: امتیاز: نتیجه : 4 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 20

:: بازدید : 60
:: ارسال شده در: بخش علمی ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [یکشنبه 01 مرداد 1391 ] [ 10:58]
تاریخ

برخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندامهای بدن، موجب پیری زودرس می شود :

تماشای تلویزیون
در حالیكه اكثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت كه براساس تحقیقات كارشناسان دانشگاه كوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، ۲۲ دقیقه از طول عمر انسان كم می شود. همچنین بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

نوشیدن مایعات با نی
نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن كه معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشكاران مشاهده می شود، عملكردی مانند سیگار كشیدن داشته و با جمع كردن دهان موجب پیدایش چین و چروك در این ناحیه می شود که این چروك ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

خیلی زیاد یا خیلی كم ورزش كردن

فواید ورزش برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچكس پوشیده نیست بطوریکه ورزش كردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد. اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 11

:: بازدید : 95
:: ارسال شده در: بخش علمی ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [یکشنبه 01 مرداد 1391 ] [ 10:36]
تاریخ


دوستان دقت کنند که این باور که چای پس از سحری می‌تواند باعث رفع تشنگی شود درست نیست زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد.

 

فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه خوردن چای برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است، گفت:روزه داران برای رفع تشنگی از میوه‌های مانند خربزه و هندوانه که نگهدارنده آب هستند تغذیه کنند.

احمدرضا فرسار با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان در قالب توصیه‌های بهداشتی به مردم اظهار داشت: روزه های سال جاری که به دلیل گرما و طولانی بودن ساعات روز بسیار طولانی است که در این زمینه افراد در نوع تغذیه خود به خصوص در زمان سحر باید دقت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: افراد دقت کنند که این باور که چای پس از سحری می‌تواند باعث رفع تشنگی شود درست نیست زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد.

فرسار خاطرنشان کرد: روزه داران سعی کنند پس از سحر چای پر رنگ نخورند که باعث تشنگی می‌شود و روزه داران برای رفع تشنگی بهتر است که از میوه‌های مانند خربزه و هندوانه که نگهدارنده آب هستند مصرف کنند.

بازنشر : مجله اینترنتی ببینین . کام

دیگران جستجو کرده اند:


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 11

:: بازدید : 170
:: ارسال شده در: بخش سلامت ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [شنبه 31 تیر 1391 ] [ 10:48]
تاریخ

لاک ناخن اسلامی برای ماه رمضان


شرکت چینی از تولید “لاک ناخن اسلامی” خبر داد که قرار است در ماه مبارک رمضان به کشورهای اسلامی صادر شود. یک شرکت چینی اقدام به تولید یک نوع لاک ناخن کرده که به آسانی پاک می شود و برای پاک کردن آن نیازی به ماده شیمیایی “آستون” نیست.

 

IMAGE634783855642234924 لاک ناخن اسلامی برای ماه رمضان

شرکت چینی تولید کننده لاک ناخن جدید، آن را “اسلامی” خوانده چرا که زنان مسلمانان هنگام وضو گرفتن می توانند این لاک را به آسانی از روی ناخن خود پاک کنند.

هم اکنون “لاک ناخن اسلامی” طرفداران زیادی پیدا کرده و قرار است در ماه مبارک رمضان وارد بازار دیگر کشورهای اسلامی شود.

(سایت شفقنا، به نقل از پایگاه اینترنتی ‘الوفد’ مصر)

منبع:پرشین استارت


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 11

:: بازدید : 73
:: ارسال شده در: بخش علمی ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [شنبه 31 تیر 1391 ] [ 10:30]
تاریخ

تاثیر بازی های دیجیتال و راهکارهای کنترلی برای خانواده ها

 

Untitled43 تاثیر بازی های دیجیتال و راهکارهای کنترلی برای خانواده ها

از روزگاران بسیار قدیم بازی یکی از سرگرمی های افراد به شمار می آمده است .انواع بازی ها با توجه به فرهنگ بومی و منطقه ای حتی متناسب با جنسیت افراد متغییر بوده است .با پیشرفت روز افزون رسانه ها ، در حدود ۳۰ سال است که بازی های  ویدیویی پا به عرصه حیات گذاشته اند و بخشی از زندگی افرادی شده اند که در منزل فرزند کم سن و سال دارند . هرچند ستقبال از بازی های رایانه ای در میان بزرگسالان نیز کم نیست اما قشر عظیم و پرطرفدار این بازی ها کودکان و افراد کم سن و سال را تشکیل می دهند . رفته رفته این بازی ها به عنوان بخش مهم و حتی یکی از وظایف مقرره افراد به حساب آمده است .  به طوری که  اغلب بازی را به تماشای فیلم و سایر تفریحات سالم ترجیح می دهند که این خود میتواند نقاط مثبت و منفی به دنبال داشته باشد .در این مقاله تصمیم داریم سه بحث مهم در مورد بازی های ویدیویی و کودکان و نوجوانان را به بحث بگذاریم این سه گام عبارتند از :

تاثیرات بازی های ویدیویی بر کودکان و نوجوانان

نکاتی در مورد مدیریت فرزندان در استفاده از رسانه

انجمن رتبه نرم افزاری (esrb)

در زیر به تشریح نکات بالا می پردازیم :

 


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 11

:: بازدید : 85
:: ارسال شده در: کامپیوتر واینترنت ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [شنبه 31 تیر 1391 ] [ 10:09]
تاریخ

پاناسونیک به تازگی مجموعه ای از شش دوربین جدید خود را برای سال ۲۰۱۲ به رونمایی کرده است، که در این میان دوربین های LX7 , و G5از شایستگی های بیشتری برخوردار هستند.

LX7 که جایگزین LX5 شده است دارای حداکثر دیافراگم F1.4 بوده و از طراحی جدیدی برخوردار است. این دوربین زیبا از سنسور MOS بهره می برد و کیفیت تصویر بردار آن ۱۰٫۱ مگاپیکسل می باشد.

panasonic lx7 g5 10 رونمایی پاناسونیک از دوربین های LUMIX DMC G5 و  DMC LX7

از ویژگی های این دوربین نسبت به ورژن قبلی یعنی LX5 کیفیت فیلم برداری آن می باشد. این دوربین شامل کیفیت فیلم برداری فول اچ دی می باشد و از فرمت MP4 نیز پشتیبانی می نماید و می تواند تصاویری با کیفیت فوق العاده بهتر نسبت به ورژن قبلی ارائه دهد. همچنین سرعت ضبط فیلم برداری در این دوربین به نحو چشم گیری افزایش یافته است.

در حال که G5 که جایزگیت دوربین G3 شده است دارای کیفیت تصویر ۱۶٫۰۵ بوده و از سنسور MOS زنده بهره می برد و همچنین محدوده ISO آن تا ۱۲۸۰۰ می باشد. این ویژگی به دوربین G5 این امکان را می دهد که در مکانهایی که کمترین نور ممکن وجود دارد بهترین عکس ممکن را از آن مکان گرفته و کمترین نویز را در آن وارد کند.

panasonic lx7 g5 11 رونمایی پاناسونیک از دوربین های LUMIX DMC G5 و  DMC LX7

اندازه این دوربین ۲٫۸*۳٫۲۷*۴٫۷۲ اینچ می باشد و دارای منظره یاب الکترونیکی(EVF( حساس به چشم می باشد. ال سی دی این دوربین ۳ اینچ قطر و ۹۲۰۰۰۰ پیکسل و همچنین دارای صفحه لمسی می باشد. و این بدان معنی است که اشخاص  در زمانی که از سیستم EVF استفاه می کند می توانند تنظیمات مربوط به فوکوس دوربین را با استفاده از صفحه ی لمسی تغییر دهند.

قیمت گذاری و تاریخ انتشار هر دو دوربین هنوز اعلام نشده است، ولی این شرکت امیدوار است تا بتواند در حدود ماه سپتامیر این دوربین ها را به بازار عرضه نماید.

منبع:مجله الکترونیکی دانش


:: امتیاز: نتیجه : 3 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 16

:: بازدید : 91
:: ارسال شده در: کامپیوتر واینترنت ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [شنبه 31 تیر 1391 ] [ 9:51]
تاریخ

تقویت حافظه با غذاها

مواد غذایی مفید برای مغز

عملکرد مغز و حافظه با افزایش سن، کُندتر می شود به همین دلیل تقویت قسمت هایی از مغز که باعث بهبود سلامت آن می شوند مثل قدرت حافظه، مهم است.

یک راه برای تقویت حافظه، انتخاب دقیق مواد غذایی مفید در برنامه غذایی روزانه است.

 

1- غذاهای شور، خیلی شیرین و چرب را مصرف نکنید. این غذاها، به طور موقت، مقدار انرژی بدن را افزایش می دهند، ولی حالت بدن را خیلی تغییر می دهند و شما را بی حال و سست می کنند.

 

2- مکمل ویتامین های گروه B را مصرف کنید، مثل شربت ب – کمپلکس. این ویتامین ها باعث حفظ سلامت مغز و عملکرد صحیح آن می شوند.

 تحقیقات دانشمندان نشان داده است، افرادی که به طور منظم از غذاهای ناسالم و غیرمغذی استفاده می کنند، سرانجام دچار زوال مغز و فقدان قدرت حافظه می شوند.


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 7

:: بازدید : 152
:: ارسال شده در: بخش سلامت ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [جمعه 30 تیر 1391 ] [ 17:04]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
علوم ششم ساخت لایه های زمین با گچ تاریخ : چهارشنبه 04 تیر 1399
علوم ششم درس 11 تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399
6 راه برای بهبود وضعیت تحصیلی کودک در بیرون از کلاس تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393
آشپزخانه های اُپن موجب بروز آسم میشود تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393
بهمن دو ملی پوش تیم اسکی آمریکا را بلعید تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
آتشفشان تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
بزرگترین سیل دنیا تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
شهری که بیشترین بارش دنیا در آنجا می بارد تاریخ : چهارشنبه 08 بهمن 1393
راز عمر دراز ژاپنی ها چیست؟ تاریخ : جمعه 03 بهمن 1393
جمعیت ایران به ۷۷.۱ میلیون نفر رسید تاریخ : جمعه 03 بهمن 1393
تصاویری از پدیده شگفت انگیز شفق قطبی تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
زندگی در جنگل های آمازون (عکس) تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
تصاویری دیدنی از جنگل های آمازون تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
اثرات گردوغباربرسلامت فرد تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
طراحی سوال امتحانی تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
راز مثلث برمودا تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
نرم‌افزار نقشه گرافیکی راه‌ها روی تلفن‌ همراه فعال شد تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
دانلود کتاب جغرافیا ی دوم دبیرستان تاریخ : دوشنبه 29 دی 1393
Seterra (نرم افزار آموزش جغرافی) تاریخ : پنجشنبه 25 دی 1393
جدیـدترین توصیـه‌های امنیـتی بانـک مرکزی به شهرونـدان تاریخ : دوشنبه 22 دی 1393
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 320
کل نظرات کل نظرات : 27
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 84
باردید دیروز باردید دیروز : 13
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 228
بازدید ماه بازدید ماه : 435
بازدید سال بازدید سال : 3,196
بازدید کلی بازدید کلی : 36,841

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.219.98.26
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

src="http://pichak.net/blogcod/clock/04/clock.js">









خبرنامه:

برای دریافت جدیدترین مطالب درایمیل خودتان ،آدرس ایمیل تان رادر کادر زیر وارد نمائید.

Delivered by FeedBurner




آیامطالب وبلاگ مورد پسند شماست؟




فال حافظ

http://www.blogfa.com/photo/r/ramindalili.gif ارسال لینک