')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://setarh333.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

مطالب علمی و آموزشی

به سایت مطالب علمی و آموزشی خوش آمدید

banner
آیامطالب وبلاگ مورد پسند شماست؟
جستجوگر پیشرفته



 
به گزارش العربیه و به نوشته سایت businessinsider، پس از جنگ جهانی دوم، میانگین سنی ژاپنی ها، از پایین ترین میانگین ها در سطح جهان بود؛ مساله ای که نشان می دهد عمر بلند ژاپنی ها ارثی نیست. همچنین به این مساله ربط ندارد که هر ژاپنی سالانه دوازده بار به پزشک مراجعه می کند.
ماجرای عمر بلند ژاپنی ها، در درجه اول به نظام غذایی آن ها باز می گردد. مواد غذایی مورد استفاده ژاپنی ها از آن چه به طور مثال آمریکایی ها مصرف می کنند، سالم تر است. نظام غذایی ژاپنی ها بر «ماهی به جای گوشت قرمز، اندکی شیر، کره و لبنیات، برنج، باقالی، چایی، گیاهان دریایی و مقادیر بسیاری سبزی» استوار است.
اما باز به نظر نمی رسد که تنها مواد غذایی، عامل طول عمر ژاپنی ها باشد؛ به ویژه این که نکاتی منفی در برخی غذاهای ژاپنی ها وجود دارد. به طور مثال برخی از غذاهای آن ها دارای مقادیر زیادی نمک است یا اینکه غذایی همچون سوشی می خورند که خوب پخته نمی شود؛ مساله ای که می تواند باعث سرطان معده شود.
ژاپنی ها راه حل دیگری یافته اند و آن «شادی خالی از تلاش و خستگی برای بزرگ سالان» است.
بزرگسالان در ژاپن می توانند بدون توجه به پرداخت هزینه پزشکی زندگی کنند. این امتیاز با کمک فرزندان به دست آمده است.
http://tik.ir/fa/news/66782/ . بزرگسالان ژاپنی به اندازه ای که به کیفیت زندگی برای طول عمر خود استفاده می کنند، بر بیمارستان ها تکیه ندارند 

:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 10

:: بازدید : 46


نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [جمعه 03 بهمن 1393 ] [ 12:06]
تاریخ

بر اساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت ایران به ۷۷ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران، بر اساس برآورد مرکز آمار ایران، جمعیت ایران به 77 میلیون و 176 هزار و 930 نفر رسید.محاسبه جمعیت کشور بر اساس رابطه رشد به صورت زیر انجام میشود :رابطه رشد عبارت است از : Pn=P0(1+r)n

که در آن Pn پیش بینی جمعیت میانه سال 1390 و P0 جمعیت سرشماری سال 1385 و r رشد جمعیت سالانه کشور است که حدوداً برابر با 0.015 میباشد.

ساعت جمعیتی در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران، در هر لحظه جمعیت کشور را بر اساس اطلاعات مذکور برآورد و نمایش میدهد.

*خانوار ایرانی کم جمعیت شده

بر اساس یکی از نتایج مهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 کاهش نرخ رشد جمعیت از 1.62درصد سال 1385 به رقم 1.29درصد سال 1390 کاهش یافته است و بُعد(اندازه) خانوار از 4.03نفر سال 1385 به رقم 3.55نفر در سال 1390 رسیده که باعث هشدار کارشناسان و سیاستگذاران به تجدید نظر در سیاست کنترل جمعیت شد.

بر این اساس به جای سیاست کنترل جمعیت و شعار دو تا بچه کافیه، بحث تشویق به زادآوری جمعیت مطرح شد.

از جمله این سیاستها این که فرزند چهارم نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و مرخصی زایمان بانوان افزایش یافته و حتی برای پدر نوزاد نیز مرخصی مختصری در نظر گرفته شد و دولت برای خانوار جوان با سه فرزند یا بیشتر امکانات زمین یا تسهیلات در نظر می‌گیرد.

سیاست توسعه اقتصادی در قانون برنامه پنجم و سند چشم‌انداز کشور ایجاب می‌کند که سیاست کنترل جمعیت تبدیل به سیاست تشویق جمعیت شود، چون .

  http://b-valadi.blogfa.com/ جمعیت جوان یکی از عوامل توس عه به شمار می‌رود و کشور نباید به سمت پیر شدن جمعیت حرکت کند.


:: امتیاز: نتیجه : 3 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 15

:: بازدید : 55
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [جمعه 03 بهمن 1393 ] [ 11:59]
تاریخ

تصاویری زیبا از پدیده شگفت انگیز شفق قطبی

\"تصاویری
شَفَق یا سُرخی قُطبی یکی از پدیده‌های جوی کرهٔ زمین است. شَفَق‌های قُطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قُطبی به چشم می‌خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و سپیده دم قُطبی قابل مشاهده هستند.
 
شَفَق‌های قُطبی در نزدیکی قطب مغناطیسی شمالی ممکن است خیلی بالا باشد ولی در افق شمالی به صورت سبز بر افروخته و در صورت طلوع خورشید به صورت قرمز کمرنگ دیده می‌شود. شَفَق‌های قُطبی معمولاً از سپتامبر تا اکتبر و از مارس تا آوریل اتفاق می‌افتند. در قطب جنوب نیز این اتفاق می‌افتد ولی فقط در جنوبی‌ترین عرض جغرافیایی قابل رویت است و گاهی اوقات در آمریکای جنوبی و استرالیا پدیده شَفَق مشاهده میشود.
طبیعت و منشا شَفَق های قُطبی زمان درازی به کلی پوشیده مانده بود و قرن‌ها بود که این پدیده زیبا علاقمندان به آسمان را مسحور کرده است اما تا به امروز علت ظهور این پدیده و شکل‌گیری دوره‌های تناوب آن ناشناخته مانده بود تا اینکه به تازگی برای توجیه این راز توضیحات رضایت بخشی پیدا شده است …

 


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 103


نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 21:10]
تاریخ
تابناک - آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است
 این منطقهٔ جنگلی که رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد.
بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با ۶۰% و پرو با ۱۳% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدیداست.
بومیانی که در این مناطق زندگی می کنند از نژادهای مختلفی هستند که گاه برای زنده ماندن و تصاحب زمین، به شیوه قرنها پیش با یکدیگر درگیر شده و می جنگند.
در این میان هنوز هم انسانهایی یافت می شوند که به شیوه هزاران سال پیش خود را استتار می کنند و کمتر اطلاعی از فن آوری های روز ندارند. آنها به شیوه های بسیار سنتی غذا و دارو تهیّه می کنند.

:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 59
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 20:23]
تاریخ

تصاویری دیدنی از جنگل های آمازون

آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند چراکه تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد. متوسط درجهٔ حرارت، در مرکز آمازون، در حدود ۳۰ درجهٔ سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود ۲۵ درجهٔ سانتیگراد (۷۶ درجه فارنهایت) است. همینطور آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد.

بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است که بین ۶.۲ و ۶.۷ هزار کیلومتر درازی دارد اما آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیز ترین خانه حیات وحش و طبیعت دست نخورده دنیاست. این منطقهٔ جنگلی که رودخانهٔ آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با ۶۰% و پرو با ۱۳% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.

 

 


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 54
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 20:14]
تاریخ

اثرات گرد و غبار بر سلامت افراد

گرد و غبار

این روزها بحث آلودگی هوا یا بهتر است بگوییم گرد و غبار معلق در هوا داغ است؛ دکتر مهرزاد بحتوئی رییس دانشکده پزشکی بوشهر و پزشک فوق تخصص ریه در این باره می گوید: بیشترین اثراتی که گرد و غبار های اخیر روی انسان می گذارد در سیستم تنفسی و مخاط بینی و چشم انسان است. 
اثرات این پدیده در چشم به صورت خارش، سوزش، آب ریزش و افزایش حساسیت های ناحیه ی چشم و در بینی، حلق و گلوافزایش ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی، نمود پیدا می کند. 
این پدیده روی دستگاه تنفسی تحتانی و بیشتر در افرادی تأثیر می گذارد که دچار حساسیت های راه های تنفسی یا همان بیماری آسم هستند و در این افراد حالاتی نظیر تنگی نفس، سرفه، خس خس سینه مشاهده می شود. 
گرد و غبار ها در دراز مدت روی افردی که در معرض این پدیده قرار دارند گاهی به صورت بیماری انسداد مزمن مجاری تنفسی و همچنین چسبندگی ریه مشاهده می شود. 


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 31
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 20:05]
تاریخ

طراحي سوال.pdf


:: امتیاز: نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5

:: بازدید : 36
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 13:48]
تاریخ

راز مثلث برمودا

در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون ، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.در اقیانوس اطلس، منطقه شگفت انگیزی وجود دارد که تاکنون ، تعداد زیادی از هواپیماها و کشتی ها، بی آنکه نشانه ای از خود برجای گذارند، به طرز اسرارآمیزی در آنجا ناپدید شده اند.این منطقه مرگبار که اصطلاحا «مثلث برمودا» یا «مثلث شیطان» نامیده می شود، از شمال به جزیره «برمودا» از باختر به « فلوریدا» و از سوی خاور به نقطه ای از اقیانوس اطلس محدود می شود. حوادث شگفت انگیزی که در این نقطه از عالم اتفاق افتاده، دانشمندان را بر آن داشته است تا در « مثلث برمودا» به مطالعه و کاوش بپردازند و در رابطه با این حوادث، نظریات گوناگون ارائه دهند، ولی این کوشش ها، تا کنون کمکی به حل معما نکرده است


:: امتیاز: نتیجه : 2 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 10

:: بازدید : 56
:: ارسال شده در: بخش جغرافیا ,

نویسنده
نویسنده : حاجی حسنی
تاریخ : [چهارشنبه 01 بهمن 1393 ] [ 12:59]
تاریخ
آخرین مطالب ارسالی
علوم ششم ساخت لایه های زمین با گچ تاریخ : چهارشنبه 04 تیر 1399
علوم ششم درس 11 تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399
6 راه برای بهبود وضعیت تحصیلی کودک در بیرون از کلاس تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393
آشپزخانه های اُپن موجب بروز آسم میشود تاریخ : چهارشنبه 15 بهمن 1393
بهمن دو ملی پوش تیم اسکی آمریکا را بلعید تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
آتشفشان تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
بزرگترین سیل دنیا تاریخ : پنجشنبه 09 بهمن 1393
شهری که بیشترین بارش دنیا در آنجا می بارد تاریخ : چهارشنبه 08 بهمن 1393
راز عمر دراز ژاپنی ها چیست؟ تاریخ : جمعه 03 بهمن 1393
جمعیت ایران به ۷۷.۱ میلیون نفر رسید تاریخ : جمعه 03 بهمن 1393
تصاویری از پدیده شگفت انگیز شفق قطبی تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
زندگی در جنگل های آمازون (عکس) تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
تصاویری دیدنی از جنگل های آمازون تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
اثرات گردوغباربرسلامت فرد تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
طراحی سوال امتحانی تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
راز مثلث برمودا تاریخ : چهارشنبه 01 بهمن 1393
نرم‌افزار نقشه گرافیکی راه‌ها روی تلفن‌ همراه فعال شد تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393
دانلود کتاب جغرافیا ی دوم دبیرستان تاریخ : دوشنبه 29 دی 1393
Seterra (نرم افزار آموزش جغرافی) تاریخ : پنجشنبه 25 دی 1393
جدیـدترین توصیـه‌های امنیـتی بانـک مرکزی به شهرونـدان تاریخ : دوشنبه 22 دی 1393
صفحات سایت
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 320
کل نظرات کل نظرات : 27
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 78
باردید دیروز باردید دیروز : 13
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 222
بازدید ماه بازدید ماه : 429
بازدید سال بازدید سال : 3,190
بازدید کلی بازدید کلی : 36,835

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 18.188.18.90
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir

src="http://pichak.net/blogcod/clock/04/clock.js">









خبرنامه:

برای دریافت جدیدترین مطالب درایمیل خودتان ،آدرس ایمیل تان رادر کادر زیر وارد نمائید.

Delivered by FeedBurner




آیامطالب وبلاگ مورد پسند شماست؟




فال حافظ

http://www.blogfa.com/photo/r/ramindalili.gif ارسال لینک